В рамках багаторічної програми дослідження візуальних практик: історико-культурних та урбаністичних аспектів історичних міст України
Дирекція художніх виставок України презентує арт-проект:
«Київ Григорія Синиці. У пошуках автентичного образу».
Представлені на виставці живописні та графічні твори Григорія Синиці присвячені Києву – місту, яке художник обожнював!
Київ з його унікальним живописним ландшафтом та тисячолітньою історією завжди був джерелом натхнення для митців. У багатовіковій художній традиції він посідає місце одного наймальовничіших міст.
Наше прекрасне стародавнє місто в останні десятиліття зазнало, можливо, найбільших метаморфоз за всю свою історію. Незворотні зміни торкнулися не лише «архітектурного», а навіть унікального природного ландшафту, який, без сумніву, можна віднести до всесвітнього культурного надбання. Отже, відтворення автентичного київського образу є надзвичайно важливим культурним дискурсом.
Презентована на виставці «київська серія» охоплює період 1950-1990- х років. У ній «заповідні» куточки Києва та його околиць постають у своїй топографічній автентичності, яка ще великою мірою зберігалась у другій половині ХХ століття. Ці твори являють собою не тільки непересічну художню цінність, а й водночас вони є важливим джерелом унікальної історико-культурної інформації. І для допитливого глядача перегляд виставки може перетворитись на ексклюзивну уявну подорож історичними київськими маршрутами та потаємними істино – київськими «куточками».
Зображення київських пагорбів та крутоярів, уславлених церков і храмів, старих вуличок та характерних подільських двориків – все «дихає» історією та київською старовиною! Тут, як і раніше, Київ «потопає» у квітучих садах і парках, старі будинки наче постають із небуття, а разом з ними оживає неповторний «київський дух».
Ще кілька десятиліть тому Київ можна було охарактеризувати словами видатного французького президента Шарля де Голля, який відвідав наше місто у 1970 – х роках: «Я бачив багато парків у містах, але я ніколи не бачив міста у парку».
У другій половині ХХ століття Київ сміливо можна було назвати «містом квітів». Ціле «море» тюльпанів, троянд, рододендронів розквітали в садах і парках, на площах і вулицях. Квіти завжди були невід’ємним атрибутом кожної київської квартири, а на балконах та подвір’ях розводили цілі ботанічні сади! Вишукані букети в акварелях Г. Синиці з витонченими світло – колірними нюансами та віртуозним малюнком, віддзеркалюють цю усталену київську традицію, водночас нагадуючи нам-сучасникам про достеменні традиції мистецтва старих майстрів.