У липні Дирекція художніх виставок України та Національний музей літератури України відкрили виставку художніх емалей Тетяни Колечко «Радість творчості».
Мистецтво емалі на території сучасної України відоме ще з пізньоримських часів. Високого розвитку воно досягло в добу Київської Русі. Деякі дослідники навіть виокремлювали київську школу емальєрного мистецтва часів правління Ярослава Мудрого та Ярославичів. Досить широко використовувалась техніка емалі і в роботах українських золотарів 16-18 ст. та ювелірів 19-20 ст.
Протягом останньої чверті минулого століття українські і зарубіжні художники все частіше використовують емаль для створення станкових живописних композицій, демонструючи віртуозне володіння кольором і фактурою, вміння поєднувати чіткий авторський розрахунок і спонтанні ефекти, властиві цій техніці (емалеві фарби у холодному стані являють собою білий порошок і лише під дією високої температури вони розкривають свої приховані властивості; залежно від часу обпалювання, один і той же пігмент може давати різні відтінки і навіть кольори).
На відміну від ювелірів, які здебільшого послуговуються відносно простою технікою виїмчастої емалі (фарба накладається в один шар і обпалюється один раз), художники-емальєри обпалюють свої картини багато разів, досягаючи багатих тональних переходів і складного фактурного звучання своїх композицій. Цей трудомісткий процес вимагає високого професіоналізму та майстерності.
До видатних українських майстрів, які останні кілька десятиліть працювали над розширенням тематично-сюжетних і пластичних можливостей емалі, належать київські художники Тетяна і Сергій Колечко. Окрім традицій Київської Русі, важливу роль у творчих пошуках художників відіграли традиції емальєрного мистецтва Франції 15-16 століть, славнозвісної Лімозької школи.
Зазвичай Тетяна та Сергій Колечко роблять спільні виставки та проекти. Дана персональна виставка Тетяни присвячена ювілею художниці.
Тетяна Колечко закінчила Одеське художнє училище (1981). Вона є членом НСХУ з 1995 року, учасницею багатьох всеукраїнських та міжнародних виставок та емальєрних симпозіумів. ЇЇ роботи зберігаються у фондах Міністерства культури України, Донецькому художньому музеї, Музеї мистецтв комуни Новаміланезе (Італія), Музеї емалевого мистецтва (Хіммерод, Німеччина), приватних збірках України, Аргентини, Великобританії, США, Франції, Чехії та ін.
Особливістю творчості Т. Колечко є сталий інтерес до мотивів давньоруського мистецтва, християнської іконографії, українського народного мистецтва. Свідченням внутрішнього зв`язку з християнською культурою є втілення у техніці емалі улюблених іконних канонів. Художниця створила понад 400 ікон. В них традиційна іконографія збагачується за рахунок інтенсивного кольору, творчого осмислення пластичної мови українського бароко та народного малярства. Твори майстрині вирізняють ритуальна чистота ліній та кольору, що визначають смислову та емоційну домінанту, породжуючи неповторну авторську стилістику.
Тетяна Колечко разом із Сергієм Колечко є авторами унікальних емалевих ікон для іконостасу Володимирського собору у Херсонесі (2003)
У 2016 році серії творів Тетяни Колечко: “Святкові” (1997 р) та “Українські мотиви” (2013 – 2014 р.р.), що вирізняються урочистою декоративністю, глибинним зв’язком з українськими національними традиціями та високою майстерністю, були удостоєні премії ім. Катерини Білокур.
Виставка відкрита у виставкових залах Національного музею літератури України до 31 липня.